Županija Pelješac

PRIOPĆENJE ZA JAVNOST

Pozajmica tvrtki KTD Bilan d.o.o. izazvala buru u Općinskom vijeću Orebića

PRIOPĆENJE ZA JAVNOST
Na 16. sjednici Općinskog vijeća održanoj 17.1.2019. u Orebiću, vijećnik Goran Palihnić odbio je podržati 2. točku Dnevnog reda: Prijedlog Odluke o pozajmici KTD Bilan d.o.o., te je tim činom najavio odlazak s mjesta člana i predsjednika komisije za Statut i Poslovnik, kako javljaju u priopćenju iz OO SDP-a Orebić.
 
Prilikom rasprave o pozajmici Komunalnom trgovačkom društvu Bilan, u prilično emotivnom obraćanju kolegama vijećnicima i javnosti, vijećnik Palihnić iznio je svoj stav o ovom, kako navodi, iznimno važnom pitanju za cijelu Općinu.
 
„KTD Bilan d.o.o. financijski je u jako lošem stanju. Naime, 2018. godinu završava s 2.000.000 kn duga prema Eko Floru i doveden je pred zid. Za nastavak suradnje Eko Flor nudi rabat od 30% na cijenik za odvoz smeća. Međutim, pola duga od 1.000.000 kn treba platiti odmah, a drugu polovicu tijekom 2019. g., u mjesečnim obrocima od 80.000 kn. Budući da je dozvoljeni minus od 750.000 kn, koji im je odobren na Općinskom vijeću, već iskorišten, jedina opcija je tražiti pozajmicu od Općine Orebić.
 
No prvo treba razumjeti kako je došlo do navedene situacije?
 
Tvrtka Eko Flor i KTD Bilan, 22.12..2017. godine, potpisali su Ugovor o odvozu smeća u Oroslavlje. Odvoz započinje početkom 2018. godine. Direktor KTD-a Bilan, gosp. Đeldum opravdao je sklapanje navedenog Ugovora pretpostavkom da će trošak biti „manje-više“ sličan prošlogodišnjem tj. kao i trošak odvoza smeća u Neum.
 
Na žalost svih nas, vrlo brzo pokazalo se da to neće biti tako! Stoga su se na Vijeću nizala i nizala pitanja na navedenu temu, od strane vijećnika Palihnića i ostalih oporbenih vijećnika. Vrhunac priče zbiva se na Vijeću održanom 29.5.2018. Naime, gosp. Palihnić je pretražujući internet, uspoređujući brojke došao do podatka da KTD Bilan svakim odvozom kontejnera od 40m3, u Oroslavlje, gubi 10.000 kn.
 
Sada se uspostavilo da je tijekom 2018. godine odvezeno 105 kamiona, po dva kontejnera od 40m3. Dakle, 100 kamiona x 20.000 kn = 2.000.000 kn.! Eto, upravo kako je i gosp. Palihnić predvidio, 2.000.000 kn minusa.
 
Nakon navedenog Vijeća nastaje „strka“, a gosp. Đeldum nas tješi rabatom od 30%, za tri ljetna mjeseca. Istina je da bi šteta bi bila danas veća bez toga. Nažalost, tu priča i završava jer se tada ništa nije poduzelo, ne bi li se problem riješio. Riječi upozorenja o tonjenju sustava od strane gosp. Palihnića su se ignorirale. Isto je tako ignoriran i zahtjev gosp. Palihnića, upućen na Vijeću održanom 8.11. 2018., kad je zatražena pismena usporedba poslovanja KTD Bilan 2017. i 2018. godine, po pojedinim sektorima. Znamo da je direktor u pravilu dužan dostaviti odgovor u roku od 15 dana, ali kao što rekosmo nema ga još uvijek. A znamo i zašto!
 
Vijećnici su dovedeni pred gotov čin pričama o plaćama djelatnika, radnim mjestima, 40-ak obitelji kojima život ovisi o KTD-u Bilan. I to je istina i s time se, naravno, u potpunosti slažemo. Pomoći želimo i moramo te radna mjesta isto tako očuvati. Ali, iz svega navedenog nameću se dva vezana zaključka:
 
Prvi: KTD Bilan treba 1.000.000 kn odmah.
Drugi: KTD Bilan treba novo rukovodstvo. I to također odmah!
 
Načelnik međutim podžava prvi, a drugi u potpunosti ignorira.
 
Stav našeg vijećnika od početka izbijanja ove krize je bio jasan. Odgovorni moraju podnijeti ostavke na svoje pozicije, gosp. Đelduma kao direktor i svi članovi Nadzornog odbora, koji su također cijelu godinu propustili reagirati na minuse koji su se gomilali. Potpuno je neshvatljivo da poslovanje cijelu godinu ide u minus bez reakcije odgovornih. I to unatoč upozorenjima s naše strane.
 
Tri su stvari koje zamjeramo gosp. Đeldumu:
 
1. Ugovor se potpisao na temelju pogrešno izračunatih količina smeća, te je stoga štetan. (Računalo se s 5.000 m3 godišnje, a da bi u stvarnosti to bilo 12.000 m3.)
 
Držimo neumjesnima izgovore gosp. Đelduma o pogrešnim izračunima serviranim od strane njegovih podređenih. Ne bi li, na kraju krajeva, tako ključnu brojku (15.000.000, kako se tada optimistično mislilo), tako ključnog Ugovora i sam direktor trebao provjeriti.
 
2. Kada se ustanovilo da sustav kao takav tone, odnosno generira gubitke, zašto se čekalo godinu dana da bi se nešto poduzelo?
Dvije su opcije:
ili korigirati cijenu prema Eko Floru
ili prema građanima.
Ako se cijena prema Eko Floru nije mogla korigirati zar nije trebalo poskupiti smeće već prošle godine. I to drastično!
 
3. Nesudjelovanje na sastancima vezanim za nastalu krizu zbog godišnjeg odmora. Naravno, nemamo ništa protiv godišnjeg odmora, privatnog vremena gosp. Đelduma, ali držimo neumjesnim da to bude upravo u ovakvom trenutku.
 
Nadalje mišljenja smo da i sa uvećanim cjenikom odvoza smeća KTD Bilan ne može servisirati račune prema Eko Floru. Da bi očuvao rabat od 30%, KTD Bilan treba račun za siječanj 2019. platiti do 15.2.2019. i 80.000 kn iz reprograma. Jednako tako za svaki sljedeći mjesec. Novi uvećani cjenik za odvoz smeća, namijenjen građanima, koji još nije ni objavljen, zapravo još uvijek ne pokriva troškove.
 
Ukoliko se do 15.-og u mjesecu ne izvrši uplata, Eko Flor se u potpunosti naplaćuje, bez navedenog rabata. Taj iznos predstavlja čisti gubitak!
 
Na niti jedan način direktor Đeldum nije obrazložio na koji način misli plaćati račune na vrijeme, a da ne govorimo o navedenoj posudbi Općine od 1.000.000 kn, koju je zapravo dužan vratiti do kraja godine. Napominjemo još da postoji i dug za deponiranje smeća u Neumu (600.000 kn), zatim dug za mljevenje kamena od 150.000 kn (Tvrtka Indijan), te da krajem 2019. godine počinje naplata bankovnih kredita kojima je trenutno period počeka.
 
KTD-u Bilan želimo da bude respektabilno društvo, društvo s boljom budućnosti. Međutim, s trenutnim vodstvom to nikako neće biti slučaj. Zato ćemo mi kao oporba nastaviti postavljati pitanja i tražiti rezultate na dobrobit svih građana Općine. Pred nama je neizvjesna 2019. godina!“
 
OO SDP-a Orebić
 
Naslovnica Pelješac
HtmlNoArticles

Najnovije

I Montovjerna ima svoju Noć!

I Montovjerna ima svoju Noć!
Gradski kotar Montovjerna, uz pokroviteljstvo Grada Dubrovnika i Turističke zajednice grada Dubrovnika, po prvi ...
I Montovjerna ima svoju Noć!