Vijesti Hrvatska i svijet

EVO TKO SU NAJPOPULARNIJI GRADONAČELNICI NA FACEBOOK - U

"Kraljevi" Facebooka su Boris Miletić, Ivan Penava i Krešo Beljak, a Grad Dubrovnik je drugi po broju "lajkova"

EVO TKO SU NAJPOPULARNIJI GRADONAČELNICI NA FACEBOOK - U
Službene stranice nema čak polovica gradonačelnika, a za razliku od dijela njih koji s građanima komuniciraju putem svojih privatnih profila, tridesetak ih još uvijek u potpunosti ignorira društvene mreže.

Da su društvene mreže davno prerasle status nezaobilaznog i postale ključan i najmoćniji medij i platforma političke komunikacije nije nikakva novost. Zahvaljujući društvenim mrežama doslovno se dobivaju izbori (Donald Trump), stvaraju se nove političke snage i 'zvijezde' (MOST, Ivan Pernar), a umjesto na konferencijama za medije ili putem službenih priopćenja, političari važne poruke i objave sve češće komuniciraju direktno preko svojih profila i stranica na društvenim mrežama, nakon čega ih mediji dalje prenose kao udarne vijesti, piše gradonačelnik.hr.

Uostalom, snagu i doseg društvenih mreža najbolje ilustriraju brojke. Još uvijek daleko najrašireniji, Facebook, na početku godine je imao gotovo 2,3 milijarde aktivnih korisnika, s godišnjim rastom od preko 10 posto. Na dnevnoj bazi, Facebook koristi gotovo 1, 5 milijardu ljudi. Slijedi Instagram sa oko 800 milijuna korisnika, te – za političku komunikaciju najjači – Twitter, sa oko 330 milijuna korisnika.

U Hrvatskoj je, pak, na početku ove godine bilo preko 1,9 milijun aktivnih Facebook korisnika, a zadnjih nekoliko godina izražen je rast Instagrama, na kojeg su se masovno preselile mlađe generacije, i na kojem je danas preko 1,1 milijun Hrvata. Iako prilično utjecajan, kao zajednica uglavnom novinara, političara i NGO-aktivista,  službene brojke za Twitter u Hrvatskoj nismo uspjeli pronaći.

Društvene mreže kao najbrži i najbolji način komunikacije sa građanima sve više prepoznaju i naši političari, a mi smo istražili kako i na koji način ih koristi lokalna samouprava. U ovom smo se istraživanju ograničili na Facebook, a stranice i profile gradonačelnika i gradova analizirali smo u dva navrata – u prva tri mjeseca mandata – od lipnja do rujna 2017., te ponovo u svibnju i lipnju ove godine, pa je moguće da su se neke brojke u međuvremenu i promijenile.  

Naše istraživanje pokazalo je, tako, da se Facebookom kao komunikacijskim kanalom, bilo preko službenih stranica ili privatnih profila, aktivno služi oko dvije trećine gradonačelnika i gradova. S druge strane, na svu moć i prednosti direktne komunikacije s građanima još uvijek je nezainteresirano ili ih namjerno izbjegava 35 gradonačelnika i čak 24 grada koji nemaju svoje službene stranice već i dalje  komuniciraju jednosmjerno, putem Internet stranica Grada, priopćenja i press konferencija.

Od gradonačelnika koji koriste FB, preko službenih stranica objavljuje i komunicira njih 66,  a 62 ih ima privatne profile. Način komunikacije i sadržaj kojima pune svoje stranice je raznolik – od suhoparnog 'linkanja' objava sa službenih stranica grada i protokolarnih informacija, pa do spontanog i osobnog obraćanja te poziva na diskusiju i razmjenu  mišljenja o gradskim ili političkim pitanjima. Mi se, ipak, u ovoj analizi nećemo upuštati u ocjenu kvalitete ili nekvalitete FB komunikacije i stranica gradonačelnika, već – kao i uvijek – analiziramo brojčane pokazatelje.

A brojke kažu da uvjerljivo najjače stranice, sa najvećim brojem fanova – njih 19.803, ima gradonačelnik Pule Boris Miletić. Miletić je među najjačima i s privatnim profilom, na kojem ima 4.900 prijatelja, a i službene stranice Grada Pule su među 10 stranica s najvećim brojem fanova.

Na drugom je mjestu, sa preko 15.000 fanova gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, a treći je sa gotovo 15.000 Krešo Beljak iz Samobora, koji se ističe i po angažmanu svojih fanova. Za razliku od ostalih gradonačelnika čije objave, ovisno o temi, dosta osciliraju po broju lajkova i komentara – od nekoliko desetaka pa do nekoliko stotina, Beljakov prosjek je nekoliko stotina lajkova po objavi, a jedna od najnovijih objava – da završava s godišnjim i napunjenih baterija se vraća borbi za bolju Hrvatsku, u dva dana je skupila više od 1.300 lajkova.

Po broju fanova slijede Darinko Dumbović iz Petrinje, Vojko Obersnel iz Rijeke, Andro Krstulović Opara iz Splita, Mirko Duspara iz Slavonskog Broda, Dario Hrebak iz Bjelovara, Branko Dukić iz Zadra, te Stjepan Kovač iz Čakovca.

Gradonačelnica Supetra Ivana Marković jedina, pak, od svih gradonačelnika ima veći broj fanova na FB-u nego što njezin grad ima stanovnika. Grad Supetar, naime, po posljednjem popisu stanovnika ima 4.074 stanovnika, a gradonačelnica je u vrijeme našeg istraživanja imala čak 4.257 fanova (u međuvremenu je taj broj narastao na gotovo 6.000), što znači da je Ivana Marković svojim potezima na čelu Grada i načinom komunikacije na FB-u odavno prerasla granice svoga grada, a samim brojem fanova ravnopravno parira te nadmašuje i gradonačelnike s višestruko većom bazom potencijalnih fanova među samim građanima.
Među gradonačelnicima malih gradova koji brojem fanova itekako pariraju onim velikima su i Ante Pranić iz Vrgorca, Ana-Marija Petin iz Orahovice i Ana Kučić iz Malog Lošinja, piše gradonačelnik.hr.

Kao što smo naveli, dio gradonačelnika, njih 35 objavljuje i istovremeno vodi oba profila, pri čemu je kod nekih, primjerice Jasenke Auguštan Pentek  iz Zlatara, puno jači upravo privatni profil. S čak 5.000 'prijatelja', gradonačelnica Zlatara ima, tako, jedan od najjačih privatnih profila na FB-u. Tu su, još, Darinko Dumbović, Boris Miletić, Antonija Jozić, Dario Hrebak, Dražen Barišić, Kristina Ikić Baniček, Zvonimir Novosel i Marin Piletić. Piletić je, također, jedan od onih čiji privatni profil je puno jači – čak dvostruko, od službene stranice, a slična situacija je i kod Miše Krstičevića iz Ploča.

Kad su službene stranice gradova u pitanju, najveći broj fanova, preko 34.400, ima Grad Rijeka, na drugom je mjestu Grad Dubrovnik sa gotovo 14 tisuća, potom Krk, Požega, Sisak, Pula, Samobor, Mali Lošinj, te Koprivnica.  
Naslovnica Hrvatska i svijet

Najčitanije

Najnovije