Vijesti Hrvatska i svijet

HRVATI POLUDJELI ZA PROMETNIM SREDSTVOM KOJE JE USTAVNI SUD PROGLASIO - PJEŠAKOM

I u Dubrovniku voze po pločniku i ugrožavaju pješake

HRVATI POLUDJELI ZA PROMETNIM SREDSTVOM KOJE JE USTAVNI SUD PROGLASIO - PJEŠAKOM
Zbog sve više nesreća, gradske vlasti u Parizu i Madridu već su 'protjerale' e-romobile s pločnika, a tim putem idu i drugi europski gradovi. Stručnjaci se protive odluci Ustavnog suda o uporabi e-romobila i traže drukčiju kategorizaciju u Zakonu o sigurnosti cestovnog prometa, piše Jutarnji list.
Električni romobili veliki su hit za izbjegavanje prometnih gužvi u velikim europskim gradovima. Alternativa automobilskom prijevozu pojavila se prije nekoliko godina, a sve više se koristi i u hrvatskim gradovima.
Njihova je prednost to što su lagani, laki za korištenje u gužvama, u slučaju da neki dio puta treba proći pješice, mogu se sklopiti i ponijeti, relativno su jeftini i ne proizvode ispušne plinove. Uza sve to, oni su i prave male jurilice. Ovisno o modelu, mogu postići brzinu od 20 do 30 kilometara na sat. Njihovo pojavljivanje na gradskim ulicama širom svijeta nije pratila i zakonska regulativa koja propisuje kako se koriste.
Tako ih je i po Dubrovniku, poznatom po ljetnim gužvama u prometu, sve više. No, na mnogim mjestima ionako preuski pločnici sad su još opasniji zbog 'pješaka' na električnim romobilima. Majke s djecom žale se na brzinu kojom 'prolete' pored njih, bojeći se za svoju djecu.
Korisnici se, naime, najčešće voze pločnicima, miješajući se s pješacima. Po mnogim europskim gradovima ubrzo su se počele događati nesreće - naleti na pješake ili bi pješaci izletjeli pred jureći romobil, a ni udari automobila na kolnicima nisu bili rijetki. Zbog sve brojnijih nesreća gradske vlasti u Parizu i Madridu već su “protjerale” e-romobile s pločnika na kolnike ili biciklističke staze, a tim putem idu i drugi europski gradovi. No, Dubrovnik nema niti jednu biciklističku stazu.
U Hrvatskoj je situacija, kako Jutarnjem listu tvrde u MUP-u, prilično jasna. Električni romobil nije motorno vozilo, a njihovi korisnici su pješaci! Tako je, naime, odlučio Ustavni sud. Zakonom o sigurnosti u cestovnom prometu električni romobil smatrao se mopedom. Odnosno, motornim vozilom čiji elektromotor ne prelazi snagu 4 Kwh i koji na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 kilometara na sat. To je značilo da se e-romobil može koristiti samo na kolniku, da vozač mora nositi kacigu i reflektirajući prsluk itd. No, Ustavni sud to je poništio i vratio e-romobil među pješake. Budući da nije riječ o motornom vozilu, može se koristiti na pločniku i nema obvezu vožnje samo po biciklističkim stazama. Brzina kretanja nije propisana, ali se navodi da se romobilist 'dužan kretati primjerenom brzinom na način da ne ometa ostale građane na cestama i javnim mjestima'.
loading...
Naslovnica Hrvatska i svijet

Najčitanije

Najnovije

Traži se ravnatelj županijske lučke uprave

Traži se ravnatelj županijske lučke uprave
Upravno vijeće Županijske lučke uprave Korčula raspisalo je javni natječaj za ravnatelja. Mandat od četiri godin...
Traži se ravnatelj županijske lučke uprave